top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תדוד תרון - עיצוב גרפי

עיצוב לוגו - ״וקטורי״ מול ״דיגיטלי״

עודכן: 3 בספט׳ 2019




כל אחד יודע מה זה לוגו..


תמצאו אותו בכל מקום, החל מניירת שמקבלים מהעירייה והבנק, דרך מוצרי פרסום שונים כגון כוסות, עטים וכדומה, מודפס על חולצות, על מוצרים בסופר מרקט ועד מטוסי נוסעים. מי שכבר פנה למעצב לגבי עיצוב לוגו לעסק, שמע ממנו, מן הסתם, את המושגים:
 לוגו "וקטורי" (vector), לוגו עשוי מפיקסלים (jpg, png), לוגו מפוקסל, לוגו מתאים לדפוס…


מה זה בעצם משנה?

הרי לוגו זה לוגו, לא? 
אז זהו, שלא.
 למעשה, יש 2 סוגי פורמטים בעיצוב לוגו:


1. לוגו "וקטורי" - מתאים לכל סוגי ההדפסה.


2. לוגו "דיגיטלי" עשוי פיקסלים, שעוצב בתוכנה כמו "פוטושופ". מתאים לשימושים דיגיטליים (לאתר, לאינסטגרם, פייסבוק וכד')


אז מה ההבדלים ולמה זה חשוב?


הלוגו ה"וקטורי" עשוי למעשה מקווים ונקודות שהתוכנה הגרפית יוצרת ע"י נוסחאות מתמטיות, ובדרך זו מבטיחה שלא משנה עד כמה נגדיל את הלוגו, הקווים והשטחים שלו ישארו תמיד חלקים ונקיים וכך איכותו לא תיפגע כלל. זו הסיבה שהפורמט ה"וקטורי" מועדף על בתי הדפוס, מכיוון שלא משנה עד כמה נגדיל את הלוגו, תמיד הוא יישאר חלק ויפה.
 הלוגו ה"דיגיטלי" (שמעוצב בפוטושופ) עשוי למעשה בתוכנה שעובדת בשיטה של "פיקסלים" (ריבועים קטנים) כך שלמעשה, אם נבחן למשל, מאוד מקרוב, צורה של עיגול, נגלה שההיקף שלו (וגם המילוי) מורכב מריבועים קטנטנים ומדורגים..
כלומר, אם נרצה להשתמש בלוגו הזה להדפסה ע"ג שלט חוצות או אפילו פוסטר, ונגדיל אותו במאות אחוזים לשם כך, אנו עלולים לקבל אותו "מפוקסל" - כלומר הפיקסלים שלו יהיו בולטים לעין והלוגו יראה מכוער..
 


מה כדאי לבקש ממעצב הלוגו שלי?

כל לוגו "וקטורי" ניתן להפוך בקלות ל"דיגיטלי" ולכן, המלצתי:
 פניתם כבר למעצב שיעצב עבורכם לוגו? בקשו ממנו את הלוגו גם בפורמט "וקטורי" וגם בפורמט "דיגיטלי", כך יהיו ברשותכם 2 הפורמטים ותוכלו להשתמש בכל פורמט לפי הייעוד המתאים לו.




81 צפיות0 תגובות
bottom of page